مرجع درسی دانش آموزان

مکانی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مرجع درسی دانش آموزان

مکانی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

در این صفحه در مورد چگونگی استفاده از سایت زو مطالب آن را به طور کامل و به همراه نرم افزار های مورد نیاز به طور کامل شرح میدهیم.


1-در کل بیشتر فایل هایی که بر روی سایت برای دانلود قرار میدهیم با سه فرمت pdf و doc و zipیا rar است.به شرح کوتاهی از این سه فرمت میپردازم.
pdf:پی دی اف مخفف پورتابل داکیومنت فورمت هست که معمولا آن را  کتاب الکترونیک یا همان e-book مینامند.در ادامه تفاوت این فرمت و فرمت نرم افزار آفیس ورد را خواهم گفت.نکته ای که مهم هست این است که برای باز کردن این نوع فایل حتما باید نرم افزار مخصوص خودش را در سیستمتان نصب کرده باشید.یکی از معروف ترین نرم افزار ها برای این کار نرم افزار Adobe Reader 9 است که طرفداران زیادی هم دارد.در آخر لینک تمام نرم افزار های معرفی شده را قرار میدهم.
doc:این نوع فایل مربوط به نرم افزار معروف مجموعه ی آفیس،یعنی word  میباشد.البته کار این برنامه بیشتر ساختن و نوشتن و ویرایش متون است.تفاوت کاربرد این نوع فایل و پی دی اف در این است که اگر شما در نرم افزار ورد چیزی را با فرمت خاصی بنویسید و بعد آن فایل را به دوستتان بدهید تا در کامپیوترش اجرا کند در صورتی که دوستتان فونتی را که شما با آن نوشتید را نداشته باشد قادر به دیدن متون شما نیست و قالب بندی فایل به هم میریزد.ولی در pdf این طور نیست و بعد از ساختن فایل pdf از متون آن فایل در هر کامپیوتری نمایش داده میشود البته به شرط وجود نرم افزار خاصش که در بالا ذکر شد.
zip و rar:این پسوندها مربوط به فایل های فشرده شده میباشد.از این قابلیت در دنیای اینترنت بسیار استفاده میشود.مثلا در همین وبسایت فایل نمونه سوالی حدود یک مگابایت حجم داشت که بعد از فشرده سازی توسط نرم افزار مربوطه آن حجمش به حدود 198 کیلو بایت کاهش یافت و این امر در مواقعی که کاربر از اینترنت دایال آپ یا کم سرعت استفاده میکند خیلی مهم است.
به همین دلیل سعی میکنیم با اعلام قبلی در قسمت اخبار تمامی لینک ها و یا شاید هم فایل های حجیم را تبیدیل به فایل فشرده کرده و در سایت قرار میدهیم.لذا برای استفاده از فایل های فشرده باید روی سیستم شما نرم افزار وین رار یا وین زیپ نصب باشد.
 در زیر لینک دانلود نرم افزار های گفته شده را به صورت پورتابل(بدون نیاز به نصب) قرار میدهم.فایل ها را دانلود کرده و استفاده کنید.
در صورت وجود هر گونه سوالی در قسمت نظرات همین صفحه بپرسید تا پاسخ دهم.
****دانلود برنامه برای باز کردن فایل های pdf(اول این فایل را دانلود کنید و بعد اجرا کنید و بعد محلی را برای خارج سازی از حالت فشرده بدهید و به محل داده شده بروید.)****

****دانلود نرم افزار وین رار برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده و استفاده از فایل ها.(فایل را دانلود کنید و اجرا کنید و نصب کنید.****

با توجه به مطالب که گفته شد به اطلاع میرسانیم که فایل ها به صورت فشرده شده(با پسوند rar) در سایت قرار میگیرند.البته اکثر فایل ها نه تمامی آنها.


نظرات  (۲)

با سلام وخسته نباشید اگه امکان داره لطفا حل تمرین های مبانی برق دوم رشته الکترونیک رو بزارید
۱۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۸ شازده کوچولو
سلام
وبلاگ خوبیه
سعی کن بهتر بشه
راستی میشه مطلب اضافه کرد
پاسخ:
سلام.ممنون.اگر مطلبی داشتید که برای بنده ایمیل کنید تا ما با اسم خودتون در این سایت قرار دهیم.موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی