مرجع درسی دانش آموزان

مکانی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مرجع درسی دانش آموزان

مکانی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

همانطور که میدانید هنر جویان رشته های فنی وحرفه ای سال چهارم ندارند و چند وقت بعد از امتحانات نهایی خرداد باید کنکور بدهند.و نباید فراموش کنیم که زمان بین امتحانات نهایی و کنکور برای بحث کارآموزی هم باید تنظیم شود.خلاصه بگم سال سومی ها وقت از دست ندین.البته چه خوب که سال دومی ها پایشونو از همین امسال قوی کنن چون اگه با پایه ی قوی رفتید سال سوم هنرستان مطمئن باشید هیچ ترسی از سخت بودن دروس نیست.خب سومی ها چی کار کنن که نتیجه خوب بگیرن؟؟

دو کار مهمی که باید انجام بدن یکی حل کردن انواع نمونه سوالات امتحان نهایی(از سال های مختلف) و حل کردن سوالات تست یا به قول خودمون تست بزنن.ولی نمونه سوال نهایی از کجا بیاریم و همین طور تست از کجا بیاریم؟هزار و یک انتشارات مختلف وجود داره و تازه هریکیشون هزارتا کتاب مختلف چاپ کرده.پس ویژگی کتاب نمونه سوال و تست خوب رو میگم:

در مورد کتاب نمونه سوال نهایی:باید کتابی باشه که نمونه سوالات سال های مختلف رو آورده باشه.و نکته ی مهم اینکه جواب کامل و تشریحی داده باشه.تا شما اول خودتونو با سوال بسنجید و بعد اگر جوابتون اشتباه بود راه درست رو یاد بگیرید.

در مورد کتاب تست:در مورد تست هم کتابی که میگیرید باید از سال های مختلف سوال داشته باشه.در ضمن به نظرم اگر طبقه بندی باشه خیلی بهتره چون معلومه که از فلان صفحه تا فلان صفحه مثلا مربوطه به فصل 2کتاب و وقتی معلم فصل دو را درس داد شما میرید و تست های مربوط به فصل دو را میزنید.اینجوری درس رو هم بهتر یاد میگیرید و بهتر ثبت میشه.ویژگی بعدی و خیلی مهم(تاکید میکنم) اینکه کتاب فقط پاسخنامه معمولی نداشته باشه.یعنی اینکه فقط ننوشته باشه سوال فلان گزینه چهار درسته و الی آخر.بلکه بگه جواب میشه گزینه چهار و به این دلیل گزینه چهار درسته.اصطلاحا میگن جواب تشریحی داشته باشه.شما تست کار نمیکنی که یاد بگیری چطوری خونه ها رو پر کنی بلکه تست کار میکنی که در درجه اول آشنا بشی با سوالات مختلف در قالب تستی و بعد برای اینکه از اطلاعاتت استفاده کنی و در اصل تمرین کنی و بتونی در زمانی کم به جواب سوال برسی.دفعات اول برای حل مثلا یه مسئله تستی زیاد وقت صرف میکنید ولی به مرور سرعت عملتون بالا میره و همون سوالات رو در زمان کمی جواب میدین.پس بار های اول تست کار کردین نا امید نشید.

دوستان نمونه سوال نهایی من روی این وبلاگ میذارم ولی با این حال یک کتاب نمونه سوال نهایی معرفی میکنم  که برای نمونه رفتید کتاب فروشی سر در گم نباشید.

نام کتاب:پیک آخر،امتحانات نهایی (اسم رشته ی شما)

انتشارات:نشر چهارخونه

دارای امتحانات نهایی تمام دروس نهایی مربوط به هر رشته.

این کتاب هم پاسخ تشریحی داده و درضمن نمره ی هر قسمت از جواب رو هم نوشته.

در ضمن توی اینترنت چندجا دیدم برای فروش گذاشته بودن نوبت چاپشون چاپ چهارم بود.حواستون باشه چاپ پنجم هم اومده که مربوطه به پاییز 92 که حتی نمونه سوال امتحان نهایی خرداد92 در اون قرارداده شده.

اینم تصویر جلد این کتاب(مربوط به رشته برق)


البته نوع تک درسی هم داره.برای کلاس دومی ها هم به صورت دفترچه های نمونه سوال داره.همشون هم پاسخ داره.

برای کتاب تست موردی معرفی نمیکنم چون تعداد زیاده و یک وقت چیزی معرفی میکنم که شاید بهتر از اون هم بوده و اینجوری در حق کاربرام ظلم کردم.ولی راه رو بهتون نشون دادم و ویژگی کتاب تست خوب رو گفتم خودتون با مقایسه کتاب های مختلف بهترین رو انتخاب کنید.

راستی قلم چی کتابی داره به اسم اشتباهات متداول اگر اون رو تهیه کنید خوبه.اگر کتاب خوبی سراغ دارید و یا در این رابطه مطلبی هست که باید میگفتم و نگفتم حتما در قسمت نظرات بگید تا بقیه هم استفاده کنند.

نظرات  (۲)

سلام دوستان وقت ب خیر
اگه میشه لینک دانلود کتاب رو هم بزارید!
 متشکرم، منتظرم

پاسخ:
سلام خدمت شما دوست گرامی.
من لینک دانلود این کتاب راندیده ام والبته فکر نکنم باشد.در واقع میخواستم به عنوان مثال معرفی کنم.
پیروز وسربلند باشید
سلام من سوم برق هستم من ازعبدالله پرویزاستفاده میکنم عالیهبه شماهم توصیه میکنم ببینیدش
پاسخ:
سلام.اگرممکنه لطف کنید و اسم دقیق کتاب رو هم بفرمایید.درضمن اگرنقطه قوت خاصی داره و درکل چیزی که باعث شده شما از این کتاب خوشتون بیاد رو هم بنویسید تا دوستانی که این مطلب رو میخونن دقیق تربا کتاب آشنا بشن.
درباره ی سوالی که برای کنکورپرسیدین،آدرس ایمیلتون رو بدیدازهمون قسمت تماس با ما.
پیروز و سربلند باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی